Welcome

Chemistry education centre, Kemma is a part of national LUMA-centre The main objectives of Kemma are to support in-service and pre-service chemistry teachers in increasing the standard of learning and competence in chemistry, and also to develop chemistry education and chemistry education research, keeping in mind the need to increase the interest towards the subject itself.

News

Open ilmasto-opas on julkaistu

26.08.2016

Open ilmasto-opas on erityisesti aineopettajille opetus- ja kasvatustyön tueksi tehty avoin ja ilmainen nettisivu. Se kuvaa ilmastonmuutos-ilmiön jokaisen koulussa opetettavan oppiaineen näkökulmasta erikseen ja tarjoaa lisäksi kuvamateriaalia, sekä aihepiiriin sopivia tehtäväideoita. Oppiainekohtaisen materiaalin ohelle oppaaseen on koottu yleistietopaketit ilmastonmuutoksesta ja ilmastokasvatuksesta, sekä tiiviit vinkit monialaiseen ilmasto-oppimiseen ja alakoulun ilmastokasvatukseen.

Lue lisää »

Tutkijoiden yö – Suomi mukana Euroopan laajuisessa tiedetapahtumassa

23.08.2016

Tutkijoiden yö järjestetään syyskuun viimeisenä perjantaina (30.9.2016) yhtä aikaa noin 300 kaupungissa ympäri Eurooppaa. Tänä vuonna tapahtumaan voi osallistua Suomessa kolmellatoista eri paikkakunnalla. Vuodesta 2005 saakka järjestetty tapahtuma tekee tiedettä ja tutkimusta tutuksi suurelle yleisölle. Yhden illan ja yön aikana lapset, aikuiset, nuoret ja vanhukset pääsevät tutustumaan tieteeseen esimerkiksi työpajojen, tutkijatapaamisten, tiedeluentojen ja laboratoriovierailujen kautta!

Lue lisää »

Onko lapsesi osallistunut Helsingin yliopiston LUMA-keskuksen järjestämälle tiedeleirille viime vuosina? Vastaa kyselyyn

01.06.2016

Helsingin yliopiston LUMA-keskus järjestää vuosittain useita tiedeleirejä, jotka käsittelevät erilaisia matemaattis-luonnontieteellisiä teemoja. Leireillä opitaan muun muassa ohjelmointia, rikospaikkatutkintaa ja matemaattista ongelmanratkaisua. Aikaisempina vuosina leireille osallistuneiden vanhemmille toteutetaan nyt kyselytutkimus leiritoiminnan kehittämiseksi.

Lue lisää »

«