Uutta kemian opetukseen LUMAT-lehden uusimmasta numerosta

LUMAT-lehden tuoreimmassa teemanumerossa on julkaistu lukuisia artikkeleita kemian uusien opetussuunitelmien perusteiden tavoitteiden saavuttamisen tueksi.

Kemian opetusta ja opettajankoulutusta on tutkittu ja kehitetty Helsingin yliopiston kemian laitoksen opettajankoulutusyksikössä jo 15 vuoden ajan. Juhlavuoden kunniaksi on LUMAT-lehdessä julkaistu nyt teemanumero yksikössä tehdystä tutkimuksesta.

Numeron artikkelien sisällöt tukevat uusien opetussuunnitelman perusteiden mukaista kemian opetusta ja opettajankoulutusta. Artikkeleissa kuvataan lyhyesti aiheen keskeiset käsitteet, hyödyt ja haasteet aikaisemman ja oman tutkimuksen näkökulmasta sekä tuodaan esille, miten opettajat voivat hyödyntää tietoa kemian opetuksessa. Artikkeleita voi vapaasti käyttää opetuksessa, opettajankoulutuksessa ja tutkimuksessa.

18 artikkelia nostavat myös esille yksikössä kasvaneita kemian opetuksen tutkimuksen asiantuntijoita – tulevaisuuden tekijöitä. Kirjoittajina on yksiköstä valmistuneita tohtoreita sekä tohtorikoulutettavia.

LUMAT-B 2/2016 »

Teksti: Maija Aksela.


Jaa:Facebooktwitterpinterestlinkedinmail