Kemian opettajien näkemyksiä kemian opetuksen tilasta ja kehittämistarpeista kartoitetaan kolmannen kerran

Kemian opetus tänään -tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa opettajien näkemyksiä kemian opetuksen nykytilasta ja sen kehittämistarpeista.

Nyt toteutettava kysely on jatkoa vuonna 1998 ensimmäisen ja vuonna 2008 toisen kerran toteutetulle kyselylle. Kyselyyn on aikaisemmin vastannut jo noin 750 kemian opettajaa.

Tutkimuksen tuloksia on alusta alkaen käytetty kemian opetuksen kehittämisessä, mm. täydennyskoulutuksen suunnittelun ja opetussuunnitelmatyön pohjana. Tutkimusaineistosta tehdään kemian opetuksen opinnäytetöitä ja laaditaan alan tutkimusjulkaisuja.


Vastaa kyselyyn! Vastaamiseen menee noin 15 minuuttia. Vastauksiasi käsitellään luottamuksellisesti. Kyselyyn voi vastata perjantaihin 8.6.2018 saakka.

Sähköpostiosoitteensa lomakkeelle jättäneiden vastaajien kesken tutkijat arpovat kymmenen palkintoa (viisi 50 € lahjakorttia valitsemaasi liikkeeseen ja viisi elokuvalippua).


Vastauksistasi kiittäen,

tutkija Armi Hopea-Manner
yliopistonlehtori Johannes Pernaa
professori Maija Aksela
kemian opettajankoulutusyksikkö, kemian osasto, matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta, Helsingin yliopisto


Jaa:Facebooktwitterpinterestlinkedinmail